ترامپ از اپل خواست چین را ترک کند

يکشنبه،۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت که شرکت اپل اگر می خواهد از تبعات تعرفه های واشنگتن بر کالاهای چینی در امان بماند، باید چین را ترک کرده و محصولاتش را در ایالات متحده تولید کند.

ترامپ از اپل خواست چین را ترک کند

به گزارش رویترز، اپل دو روز پیش در نامه ای به مقام های تجاری آمریکا گفت که دور بعدی تعرفه های واشنگتن علیه چین «طیف گسترده ای» از محصولات این شرکت را نیز تحت تاثیر قرار داده و قیمت آنها را بالا می برد.
ساعت اپل یکی از محصولاتی است که این شرکت در نامه خود به آن اشاره کرده است. این شرکت گفته که «بار تعرفه ها برای آمریکا سنگین تر از چین خواهد بود.»
ترامپ در توئیتی نوشت: بهای محصولات اپل شاید به دلیل تعرفه های گسترده ای که علیه چین وضع خواهیم کرد، افزایش پیدا کند اما راه آسانی وجود دارد که مالیاتی بر این محصولات وضع نشود. 
وی خطاب به این شرکت افزود: محصولات خودتان را به جای چین در آمریکا تولید کنید. همین حالا احداث کارخانه های جدید را شروع کنید.
ترامپ روز جمعه گفت که دولت آمریکا قصد دارد دور تازه ای از تعرفه ها را بر 267 میلیارد دلار کالای چینی وضع کند. 
بخش فناوری یکی از بازندگان اصلی این تعرفه های خواهد بود زیرا بهای واردات قطعات کامپیوتری را بسیار بالا خواهد برد.
چین و آمریکا پیش از این هر کدام بر بیش از 50 میلیارد دلار از کالاهای یکدیگر تعرفه وضع کرده بودند. چین تهدید کرده که در صورت وضع تعرفه های جدید، دست به اقدامات تلافی جویانه خواهد زد.