رکورد جدید با جهش 2 هزار و 605 واحدی بورس

يکشنبه،۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳

شاخص بورس امروز با رشد 2 هزار و 605 پله‌ای نسبت به روز شنبه، رکوردی جدید را ثبت کرد و به جایگاه 142 هزار و 234 واحدی رسید.

رکورد جدید با جهش 2 هزار و 605 واحدی بورس

براساس معاملات امروز سه میلیارد و 559 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش هشت هزار و 433 میلیارد ریال در 205 هزار و 608 نوبت داد و ستد شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 761 واحد رشد کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 638 واحد رشد داشت.
شاخص قیمت (هم وزن) نیز 451 واحد بالا رفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است.
شاخص آزاد شناور نیز 2 هزار و 720 واحد افزایش یافت؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.
شاخص بازار اول (مربوط به شرکت های بهتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور) یک هزار و 894 واحد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس نیز پنج هزار و 308 واحد افزایش یافت.

گروه شیمیایی در صدر معاملات

گروه شیمیایی در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه 430 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 965 میلیارد ریال دادوستد شد.
گروه فلزات اساسی به ارزش یک هزار و 44 میلیارد ریال و خودرو به ارزش 625 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.
همچنین در رده چهارم معاملات امروز گروه بانک ها با دادوستدی به ارزش 570 میلیارد ریال قرار گرفت و گروه چند رشته ای صنعتی نیز با معاملاتی به ارزش 506 میلیارد ریال، رده پنجم را از آن خود کرد.

رکورد شکنی فرابورس

شاخص فرابورس (آیفکس) در معاملات امروز 27 پله رشد کرد و در جایگاه یک هزار و 642 واحدی قرار گرفت.
همچنین در بازار فرابورس، بیش از 814 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از چهار هزار و 313 میلیارد ریال دادوستد شد.
برپایه معاملات امروز نمادهای ذوب (ذوب آهن)، میدکو (هلدینگ معدنی خاورمیانه)، مارون (پتروشیمی مارون)، شراز (پالایش نفت شیراز) و شاوان (پالایش نفت لاوان) بیشترین تاثیر مثبت را بر جای گذاشتند.