بیمه‌ها ۵ هزار میلیارد ریال خسارت به سیل زدگان پرداخت کردند

يکشنبه،۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹

شرکت‌های بیمه تاکنون پنج هزار میلیارد ریال به صورت قطعی و علی الحساب به سیل زدگان خسارت پرداخت کرده‌اند.

بیمه‌ها ۵ هزار میلیارد ریال خسارت به سیل زدگان پرداخت کردند

بارندگی‌های شدید و سیلاب که از اواخر اسفند ۹۷ آغاز شد و تا اواسط فروردین ۹۸ ادامه یافت، بیشتر استان‌های کشور را درگیر کرد و البته تبعات آن همچنان ادامه دارد.
میزان دقیق خسارت‌های ناشی از سیلاب به شکل دقیق اعلام نشده است، اما وزیر کشور میزان خسارت سیل را تا ۳۵ هزار میلیارد تومان برآورد کرد.

سیلاب‌های اخیر و خسارت سنگین آنها، جذابیت بیمه را بالا برد به طوری که فروش بیمه نامه حوادث در برخی شرکت‌های بیمه در ۲ ماه اخیر ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد افزایش داشته است.

وزارت امور اقتصادی و دارایی روز یکشنبه با اشاره به پرداخت خسارت ۵ هزار میلیارد ریالی به سیل زدگان توسط شرکت‌های بیمه اعلام کرد: پرداخت بقیه تعهدات بیمه‌ای، موکول به وصول گزارش شکایات پس از تکمیل بررسی‌های کارشناسی مربوط به برآورد خسارات وارده به شهروندان شده است.

شرکت‌های بیمه‌ای کشور، اقدام به تشکیل تیم‌های کارشناسی و گروه‌های ارزیاب سیار و اعزام آنها به مناطق سیل زده به منظور تسهیل در انجام فرآیندهای قانونی بررسی میزان خسارات وارده و پرداخت خسارت کرده‌اند.

قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی ایران نیز با اعلام اینکه بین پنج تا هفت درصد واحدهای مسکونی در کشور از پوشش بیمه حوادث طبیعی برخوردارند، گفت: برآورد می‌شود که میزان خسارت وارده بر واحدهای مسکونی در سیل حدود ۳۳۰ میلیارد تومان باشد.

پس از وقوع سیلاب‌های اخیر، طرح ایجاد صندوق بیمه حوادث طبیعی توسط نهادهای ذیربط نیز در دستور کار قرار گرفته است.