افت ۲ هزار و ۲۶۸ واحدی شاخص بورس

چهارشنبه،۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳

شاخص کل در بازار بورس امروز دو هزار و ۲۶۸ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۲۳۴ هزار و ۸۷۹ واحد رسید.

افت ۲ هزار و ۲۶۸ واحدی شاخص بورس

بر اساس گزارش معاملات امروز سه میلیارد و ۴۱۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱ هزار و ۴۶۹ میلیارد ریال در ۲۷۱ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۸۹۹ واحد کاهش به ۵۶ هزار و ۲۶۱ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۶۱۵ واحد کاهش به ۳۸ هزار و ۵۱۲ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با دوهزار و ۳۵۴ واحد کاهش به رقم ۲۶۴ هزار و ۷۹۷ واحد رسید، شاخص بازار اول هزار و ۱۱۹ واحد و شاخص بازار دوم هفت هزار و ۲۸ واحد کاهش داشتند.

علاوه براین در بین همه نمادها، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲۰۹ واحد و پتروشیمی خارک (شخارک) با ۱۵۲ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۳۸۰ واحد، نماد شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۲۲۳ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تأمین (تاپیکو) با ۱۶۷ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۱۶۴ واحد و گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با ۱۱۵ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

بر پایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، سایپا، ایران خودرو، گروه پتروشیمی س. ایرانیان، بانک پاسارگاد، سرمایه گذاری صدر تأمین و گروه مپنا (سهامی عام) در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۹۰۰ میلیون و ۷۵۱ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز نزدیک به ۵۶ واحد افت داشت و بر روی کانال دو هزار و ۹۷۸ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۲۸۶ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۶ هزار و ۹۶۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

نماد (کرمان)، بانک دی (دی) و بیمه دی (ودی) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل پتروشیمی مارون (مارون)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) و صنایع ماشین‌های اداری ایران (مادیرا) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.