افت شاخص بورس در نخستین روز کاری هفته

شنبه،۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳

شاخص کل در بازار بورس امروز ۵۸۹ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۲۵۲ هزار و ۲۷۵ واحد رسید.

افت شاخص بورس در نخستین روز کاری هفته

براساس معاملات امروز بیش از یک میلیارد و ۸۴۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱ هزار و ۲۳۴ میلیارد ریال در ۲۵۹ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۵۰۱ واحد افزایش به ۶۰ هزار و ۴۴۶ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۳۳۶ واحد رشد به ۴۰ هزار و ۵۵۳ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۶۳۵ واحد کاهش به رقم ۲۸۰ هزار و ۱۴۷ واحد رسید، شاخص بازار اول یک هزار و ۱۴۹ واحد کاهش و شاخص بازار دوم دو هزار و ۳۰ واحد افزایش داشت.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، پتروشیمی نوری (نوری) با ۱۹۷ واحد و پالایش نفت تهران (شتران) با ۱۴۱ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲۹۷ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲۱۶ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۱۵۲ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۱۱۹ واحد و سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۹۰ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد سایپا، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، بانک صادرات ایران، بانک تجارت، ایران خودرو و س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۱۲۴ میلیون و ۲۰ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۷۷۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۴ واحد رشد داشت و بر روی کانال سه هزار و ۳۰۶ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۴۸ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۹ هزار و ۶۴۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، پتروشیمی مارون  (مارون)، پالایش نفت شیراز (شراز)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و بیمه پاسارگاد (بپاس) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.