کاهش ۱۹ هزار واحدی شاخص بورس

يکشنبه،۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱

شاخص بورس امروز هم مانند روزهای گذشته نزولی ماند و معاملات بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل بیش از ۱۹ هزار واحد کاهش یافت.

کاهش ۱۹ هزار واحدی شاخص بورس

معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۱۹ هزار و ۶۷ واحد کاهش رقم ۹۶۸ هزار و ۴۰۸ واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۳۵۶۷ واحد کاهش به رقم ۳۰۶ هزار و ۵۹۷ واحد رسید. معامله گران بورس امروز یک میلیون معامله انجام دادند که ۱۰۱ هزار و ۲۸۵ میلیارد ریال ارزش داشت. در این بازار فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی چادرملو، معدنی و صنعتی گل گوهر، بانک ملت و س. نفت، گاز و پتروشیمی تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را داشته‌اند.

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس نیز با ۵۶ واحد نزول در رقم ۱۱ هزار و ۵ واحد ایستاد. معامله گران این بازار ۴۷۲ هزار معامله به ارزش ۴۱ هزار و ۶۴۴ میلیارد ریال انجام دادند.

هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه سهامی ذوب آهن اصفهان، توسعه مولد نیروگاهی جهرم و فرابورس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل پتروشیمی زاگرس، تولید نیروی برق دماوند و صنایع ماشین‌های اداری ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.