پایان یک هفته‌ ی پر التهاب در بورس

پنج شنبه،۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه (۳۱ اردیبهشت) به عدد ۹۸۶ هزار و ۵۹۷ واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته حدود ۳ درصد افت را تجربه کرد.

پایان یک هفته‌ ی پر التهاب در بورس

شاخص بورس در معاملات هفته جاری ۳۰ هزار و ۴۰۳ واحد کاهش داشت؛ شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (۲۴ اردیبهشت ماه) با عدد یک میلیون و ۱۷ هزار واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (‌۳۱ اردیبهشت ماه) به عدد ۹۸۶ هزار و ۵۹۷ واحد رسید.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) در پایان هفته گذشته ۳۱۶ هزار و ۵۴ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۳۲۲ هزار و هفت واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از ۲۰۹ هزار و ۵۹۹ واحد به عدد ۲۱۳ هزار و ۲۳۷ واحد رسیدند.

در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای بانک ملت، بانک تجارت، بانک صادرات، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و فولاد مبارکه اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

در هفته‌ای که گذشت گروه‌ بانک‌ها، خودرو و قطعات، کانی‌های غیرفلزی، سرمایه گذاری‌ها، مواد دارویی، سیمان، صنایع غذایی به جز قند و شکر، فلزات اساسی، شیمیایی‌ها، فرآروده‌های نفتی، کانی‌های فلزی و بیمه و بازنشسته با رشد مثبت بر شاخص کل همراه بودند.

در هفته‌ای که گذشت بانک‌ها و موسسات اعتباری، خودرو و قطعات، سرمایه‌گذاری‌ها، فلزات اساسی، چندرشته‌ای صنعتی، صنایع غذایی به جز قند و شکر، رادیویی، مواد دارویی، سیمان، آهک و گچ، بیمه و بازنشستگی، انبوه سازی املاک و مستغلات، شیمیایی‌ها، کانه‌های فلزی، محصولات فلزی، رایانه، فرآورده‌های نفتی، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، واسطه‌گری‌های مالی و پولی نسبت به دیگر صنایع بیشترین حجم معاملات را داشتند.

همچنین خودرو و قطعات، بانک‌ها و موسسات اعتباری، فلزات اساسی، رادیویی، سرمایه‌گذاری‌ها، چندرشته‌ای صنعتی، صنایع غذایی به جز قند و شکر، مواد دارویی، بیمه و بازنشستگی، کانه‌های فلزی، سیمان، آهک و گچ، حمل و نقل، رایانه، محصولات فلزی، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، فرآورده‌های نفتی و شیمیایی بیشترین میزان از ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.