بورس بالاخره سبزپوش شد

چهارشنبه،۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴

شاخص کل بازار سرمایه، امروز پس از یک کاهش چشمگیر و رسیدن به مرز ۹۱۳ هزار واحد، روند صعودی به خود گرفت و بیش از ۱۰ هزار واحد رشد کرد.

بورس بالاخره سبزپوش شد

معاملات بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۱۰ هزار و ۹۶۱ واحد افزایش رقم ۹۳۷ هزار و ۹۴ واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۴۸۰ واحد کاهش یافت و در رقم ۳۱۱ هزار و ۹۸۵ واحد ایستاد.

معامله گران امروز یک میلیون معامله به ارزش ۸۷ هزار و ۲۴۸ میلیارد ریال انجام دادند.

در این بازار، فولاد مبارکه اصفهان گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی پارس، ملی صنایع مس ایران و بانک ملت نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل مخابرات ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

بانک‌های ملت، تجارت، صادرات ایران و اقتصاد نوین، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان و ملی صنایع مس ایران نمادهای پر بیننده بورس بودند.

امروز فرابورس نیز صعودی بود و شاخص کل این بازار با ۳۷ واحد افزایش رقم ۱۰ هزار و ۸۶۴ واحد را ثبت کرد. معامله گران این بازار ۶۷۳ هزار معامله به ارزش ۴۲ هزار و ۷۹۵ میلیارد ریال انجام دادند.

سنگ آهن گوهر زمین، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان جنوب و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل فرابورس ایران، سهامی ذوب آهن اصفهان و صنایع ماشین‌های اداری ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

نمادهای پربیننده فرابورس از سهامی ذوب آهن اصفهان، سیمان لار سبزوار، بانک دی، گروه کارخانجات صنعتی تبرک، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، پتروشیمی زاگرس و س.، توسعه و عمران استان کرمان لیست نمادهای پر بیننده امروز فرابورس را تشکیل دادند.