شناسایی طرح های نیمه تمام حائز اهمیت برای کشور

دوشنبه،۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
شناسایی طرح های نیمه تمام حائز اهمیت برای کشور

یکی از وجوه تأمین مالی، مراجعه به سرمایه‌های سرگردان مردمی با استفاده از ابزارهای موجود در بازار سرمایه است. هدف ما استفاده هر چه بیشتر از رویداد‌های بازار پول و سرمایه، جهت آشنایی دقیق‌تر بنگاه‌های فعال در حوزه صنعت و معدن با روش‌های نوین تأمین مالی، به‌ویژه از طریق بازار سرمایه است.

وزارت صنعت و معدن با شناسایی شماری از بنگاه‏هایی که نیازهای مالی برای تکمیل طرح‌ها و بهره‌برداری نهایی دارند، تلاش دارد تا با رفع مشکلاتشان، زمینه افتتاح آنها را تا پایان دولت دوازدهم فراهم سازد. این طرح‌ها در فهرست پروژه‌های حائز اهمیت برای کشور هستند.

تلاش داریم با برگزاری همایش و نشست‌هایی با موضوع راهکارهای انتشار انواع اوراقی نظیر اجاره، جعاله، مرابحه، منفعت و ... در بازار سرمایه به‌همراه الزامات آن‌ها، توسعه ابزار سلف در بورس کالا و ... برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و یا تأمین سرمایه درگردش واحدهای فعال تولیدی منابع مالی تأمین کنیم. همچنین با پیگیری تسهیل پذیرش بنگاه‌ها در بازار کوچک و متوسط فرابورس، معرفی عرضه بلوکی و مدیریتی سهام در فرابورس، عارضه‌یابی صندوق پروژه و ... به بررسی فرصت‌ها و چالش‌های تأمین مالی بورس محور در حوزه صنعت و معدن بپردازیم. مخاطبان این نشست‌ها، فعالان بخش صنعت و معدن، شامل واحدهای کوچک و متوسط، طرح‌های نیمه تمام و توسعه‌ای، واحدها و کارخانجات بزرگ و سازمان‌های توسعه‌ای هستند.

مدیر کل دفتر امور طرح‌ها و تامین مالی وزارت صمت