10 سالگی موثرترین رویداد بازارهای مالی

جمعه،۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱

رویداد کیش اینوکس، به عنوان بزرگترین و موثرترین رویداد نمایشگاهی جزیره کیش امسال 10 ساله می شود.

10 سالگی موثرترین رویداد بازارهای مالی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست خبری برگزاری دوره دهم نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و معرفی فرصتهای سرمایه گذاری کشور با نام کیش اینوکس گفت: نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی و معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و امسال به دلیل حجم مشارکت کنندگان با رکورد تازه ای برگزار می شود.

رحیم سرهنگی در نشست خبری که به مناسبت رویداد بین‌المللی کیش اینوکس در تهران برگزار شد افزود: این رویداد دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه است که از 15 تا 18 آبان ماه با حضور فعالان اقتصادی و مالی، نخبگان دانشگاهی و بخش دولتی و حاکمیتی در جزیره کیش برگزار می شود.

سرهنگی هدف از برگزاری این رویداد بین‌المللی را بررسی آخرین دستاوردهای صنعت مالی کشور و ارتباط با بازارهای مالی دنیا عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه که با حضور سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه صنعت مالی از 10 کشور خارجی، ترکیه، روسیه، چین، سوئیس، آذربایجان و غیره برگزار می‌شود، هم افزایی بین سه ضلع اصلی حاضر از جمله ارائه دستاوردهای حوزه‌های مختلف نخبگان، فعالان اقتصادی و مالی در بخش‌های مختلف، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری به ویژه در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و غیره است.

10 سالگی موثرترین رویداد بازارهای مالی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور یک پاویون خاص برای شرکت‌های دانش بنیان صنعت مالی در نظر گرفته شده و از تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت مالی برای حضور در این رویداد بین‌المللی دعوت شده است.

وی با بیان اینکه این سازمان در چهار حوزه متمرکز است، گفت: گردشگری، ارتباطات، حوزه انرژی و صنعت و حوزه مالی است از محورهای برگزیده و مورد تاکید سازمان برای هدایت فعالیتهاست. سرهنگی با بیان اینکه باید فرصت سرمایه‌گذاری مالی در جزیره کیش را غنیمت شمرد افزود: این نمایشگاه می‌تواند کیش را به هاب مالی ایران تبدیل کند.

وی در پایان از سعی و اهتمام بخش خصوصی در برگزاری این رویداد هم افزا و هم رسان که تاثیرات و اهمیت زیادی در بهبود کسب و کار این حوزه بازارهای مالی و پولی داشته و در عین حال به رونق گردشگری کیش کمک موثری می نماید، قدردانی کرد

شرکت های دانش بنیان در کیش اینوکس 2023 حضور می‌یابند

10 سالگی موثرترین رویداد بازارهای مالی

شرکت های دانش بنیان در کیش اینوکس 2023 حضور قابل توجهی دارند.

معاون مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نشست به تشریح نحوه حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در کیش اینوکس 2023 پرداخت.

محمدرضا جعفریان اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمرکز اصلی ما در حوزه دانش‌بنیان ستادهای دانش‌بنیان هستند که عمدتاً طرح‌ها و برنامه‌ها از عوامل داخلی اداره می‌شود که باعث خرسندی است.

معاون مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: در نمایشگاه کیش اینوکس 2023 ما در کنار سازمان هستیم و امسال ما میزبان حدود 20 شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف خواهیم بود.

وی با اشاره به برگزاری پنل های تخصصی در حاشیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت: در این پنل ها مدیرانی حضور دارند که از سال 87 فعال حوزه دانش‌بنیان بوده‌اند و در بخش قانون جهش دانش‌بنیان نیز به بحث در رابطه با آن با استفاده از قوانین مشخص خواهند پرداخت.

معاون مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تشریح قانون جهش تولید پرداخت و افزود: در این قانون شاخه‌های مختلف دانش‌بنیان یک رکن دارند و کمیسیون اجرایی قانون هر دو هفته یک‌بار در این خصوص در حال اجرا است. لذا بالای ۱۵ آیین‌نامه داخلی مصوب شده که توسط وزارت خانه و سازمان‌های نهادی دانش‌بنیان تشکیل شده است.

پیش‌بینی افزایش استقبال از رویداد کیش اینوکس 2023

10 سالگی موثرترین رویداد بازارهای مالی

رضا امامی مدیر روابط عمومی رئیس سازمان خصوصی‌سازی نیز گفت: موضوع و مسئله مملکت مولدسازی پروژه‌های نیمه‌تمام است که اگر بخواهیم آن را بررسی کنیم ۳۰ سال زمان می‌برد و از زاویه دید و سازمان خصوصی‌سازی در زاویه حل مسئله می‌خواهیم کمک‌رسانی به پروژه‌ها در بحث مواد سازی پروژه‌های نیمه‌تمام شود.

وی افزود: امیدواریم در این رویداد مشکلاتی که برای خصوصی‌سازی و مولدسازی مثل تأمین نقدینگی، تأمین مالی و … برطرف شود.مدیر روابط عمومی رئیس سازمان خصوصی‌سازی اظهار داشت: در منطقه آزاد کیش پروژه‌های نیمه‌تمام بسیار زیاد وجود دارد و باید در این رویداد از دید حل مسئله به این پروژه‌هاست تا مطالبه‌ای ایجاد شود که چرا این پروژه‌ها نیمه‌تمام مانده است. در این زمینه از همه پیشنهادات سازنده استقبال می کنیم.

تسهیل قوانین بیمه ای مناطق آزاد

10 سالگی موثرترین رویداد بازارهای مالی

مدیرکل روابط عمومی و أمور بین الملل بیمه مرکزی در نشست خبری کیش اینوکس گفت: با حضور شرکای خارجی در نمایشگاه امیدواریم صنعت بیمه از انزوا خارج شود.

مصطفی رئوفی افزود: بحث بیمه‌های فراساحلی و همچنین تسهیل قوانین بیمه‌ای که در حوزه مناطق آزاد فعالیت می‌کنند، از جمله اهداف ما در این نمایشگاه است.

وی همچنین گفت:  بیمه مرکزی در راستای اهدافی که دارد، همواره سعی کرده از چنین فرصت هایی استفاده ویژه را ببرد. طی جلساتی که با مدیران بیمه‌ای کشور داشتیم، از آنها برای حضور در نمایشگاه ها دعوت به عمل آمد و ۱۴ شرکت‌کننده در این رویداد حضور خواهند داشت.

وی افزود: با حضور شرکای خارجی در نمایشگاه امیدواریم صنعت بیمه از انزوا خارج شود، بحث بیمه‌های فراساحلی و همچنین تسهیل قوانین بیمه‌ای که در حوزه مناطق آزاد فعالیت می‌کنند، از جمله اهداف ما در این نمایشگاه است.

جشنواره رسانه‌ای مناطق آزاد کشور

10 سالگی موثرترین رویداد بازارهای مالی

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز با حضور در این نشست خبری گفت: در نظر داریم در حاشیه این نمایشگاه جشنواره رسانه‌ای مناطق آزاد کشور را نیز برگزار کنیم و از رسانه‌های برگزیده هم تقدیر خواهد شد.

مجید رفیعی با اشاره به حمایت کامل دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد از کیش اینوکس، افزود: این رویداد فرصت مغتنمی است برای تولید محتوای جدید به منظور پیشبرد اهداف در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور است و انتظار می رود بخشی از محتوای أرائه شده در رقابت پیش رو، از رویداد مهم و تاثیر گذار کیش اینوکس باشد.

کیش اینوکس امسال با گستردگی بیشتری برگزار می‌شود

10 سالگی موثرترین رویداد بازارهای مالی

آریا حمیدیان، مدیر برگزاری رویداد کیش اینوکس ۲۰۲۳ در حاشیه نشست خبری نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۲۳، گفت: تلاش شده است، نمایشگاه امسال با گستردگی و عمق بیشتری در هر دو بخش نمایشگاهی و محتوایی برگزار گردد.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی مجموعه بهاران تدبیر کیش به عنوان مجری برگزاری این رویداد گفت: خرسندم که طی 10 سال برنامه ریزی، شبکه سازی و اقدام گرایی توانستیم بستری برای تقویت و توسعه ارتباطات تجاری و مالی در ایران فراهم کرده و در عین حال زمینه تعاملات مثبت و سازنده در سطح بین الملل را در این اتفاق بزرگ فراهم سازیم.

مجری برگزاری رویداد افزود: در سال های اخیر مسائل اقتصادی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولین عالی رتبه کشور بوده و انتخاب شعار سال ۱۴۰۲ به عنوان “مهار تورم و رشد تولید” ، لزوم ضرورت توجه و تمرکز کلیه فعالان و تصمیم سازان اقتصاد کشور به حل این دو مشکل اساسی اقتصاد کشور را نشان می دهد. مهار تورم، زمینه ساز ایجاد ثبات در اقتصاد کشور، افزایش سرمایه گذاری و رشد تولید داخلی، افزایش اشتغال و در نهایت رونق اقتصادی خواهد گردید که این نشان از شناسایی یکی از اصلی ترین گلوگاه ها و هدایت سیستم اقتصادی به سمت برنامه ریزی و تلاش جهت اصلاح ساختار ها می باشد.

در این مسیر و در کنار سایر الزامات تحقق شعار سال، یکی از موثرترین راهکار ها، ایفای نقش بیشتر بخش خصوصی و مردم در کنار بخش دولتی و جذب و هدایت سرمایه های سرگردان به مسیر اقتصاد مولد است که در این بین، نقش کارشناسان و دست‌اندرکاران اقتصادی کشور بیش از پیش مهم و تاثیر گذار است.

آریا حمیدیان همچنین گفت: درهمین راستا و بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده، دهمین دوره رویداد KishINVEX به عنوان یکی از بزرگترین و موثرترین رویدادهای اقتصادی کشور از تاریخ 15 لغایت 18 آبان ماه سال جاری در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش و مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار می گردد. نکته قابل توجه آنکه به عنوان شرکت برگزار کننده این رویداد، همیشه تلاش کرده ایم در راستای نقش آفرینی موثر و برای تبدیل شدن این رویداد به یک ایونت آینده نگر و تحلیلگر، کیش اینوکس به داووس منطقه منا شامل خاورمیانه و دیگر کشورهای منطقه تبدیل شود و به گفته بسیاری تز دست اندرکاران و ناظران، توانسته این در این مسیر به پیش رویم.

همزمانی برگزاری دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی و نمایشگاه معرفی فرصت سرمایه‌گذاری کشور با سال مهار تورم و رشد تولید، ارائه آخرین دستاوردها و ابزارهای نوین تامین مالی و آخرین ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در کشور و برپایی دهها نشست تخصصی و همایش های جانبی با حضور موثر مقامات، مسئولین، صاحب نظران و کارشناسان بازار پول و بازار سرمایه نوید بخش برگزاری رویدادی موثرتر از گذشته در مسیر تحقق هر چه بیشتر محورهای اقتصادی سال ۱۴۰۲ می باشد.