همگرایی بازارهای مالی در کیش اینوکس دهم

يکشنبه،۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶

دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک ، بیمه و خصوصی سازی (کیش اینوکس 2023) با رویکردهای تازه و متناسب با نیازهای اقتصاد ایران از 15 لغایت 18 آذرماه سال جاری در جزیره کیش برگزار می شود.

همگرایی بازارهای مالی در کیش اینوکس دهم

به گزارش دبیرخانه برگزاری رویداد کیش اینوکس، در رویداد امسال، تلاش خواهد شد با بهره گیری از دیدگاه صاحبنظران، سیاست گذاران و فعالان بازارهای مالی و با در نظرگرفتن شرایط کنونی اقتصاد ایران، راهبردهای جدیدی برای بهبود اقتصاد کشور، طراحی و در اختیار دست اندرکاران قرار گیرد. در واقع رویداد پیش رو، فرصت تازه ای برای بازنگری اقدامات انجام شده، ترسیم چشم اندازهای نو و شکوفایی اقتصادی است که با وضعیت مطلوب، فاصله بسیاری دارد. حضور صدها شرکت، سازمان و نهاد اقتصادی در این رویداد و برگزاری نشست‎های تخصصی در زمینه‎هایی چون حکمرانی مطلوب، سیاست‎های پولی، بررسی ریسک‎ها، پیش‎بینی آینده بازار سرمایه، نحوه، راههای انجام تراکنش‎های بین‎المللی در شرایط جدید، نقش مناطق آزاد و ویژه در توسعه تجارت، نقش بازار سرمایه در تامین مالی پروژه‎ها و ابزارهای مالی جدید، نقش اتاق‎های بازرگانی در اقتصاد ملی، توجه به اقتصاد دانش بنیان، برنامه های دولت برای پاسخگویی به نیازهای مسکن، درنیفتادن به تله تحریم‎ها، شیوه های اصلاح ساختارهای اقتصادی با هدف بهبود محیط کسب و کار، بستر مناسبی برای همفکری، هم‎افزایی وهمگرایی نخبگان و تکاپوی جمعی جهت دستیابی به اقتصادی کارا در محیطی دور از شلوغی های پایتخت را فراهم نموده است.

حمایت ازجریان تولید داخل از طریق رفع موانع متعدد قانونی و اجرایی، گسترش ارتباطات تجاری و اقتصادی بنگاهها، کمک به تحقق هرچه بیشتر اصل 44 و افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد، آسیب شناسی و بازنگری اقدامات پیشین در بازارپول و سرمایه، طراحی الگوهای نوین تامین مالی، توسعه سرمایه گذاری های مولد، معرفی فرصتهای سرمایه گذاری و خصوصی سازی در سرزمین اصلی و مناطق آزاد و ویژه، توجه به سرفصل های تازه ای نظیر کسب و کارهای اینترنتی، صنعت بیمه و فناوری های نوین از دیگرمحورها و مباحث محتوایی رویداد کیش اینوکس دهم است. رویداد کیش اینوکس، در طول سال های گذشته با حمایت و مشارکت گسترده وزارتخانه ها و سازمانها و فعالان اقتصادی بخش دولتی و خصوصی در بخش های پیشرو اقتصادی و نیز با حضور نخبگان اقتصادی و مشارکت کنندگان داخلی و خارجی به رویدادی هدفمند و محلی جهت ارائه تصویری کامل از قابلیت ها، ظرفیت ها، معضلات کلان ، تبادل اطلاعات فعالان اقتصادی و ایجاد زمینه های تحول درمسیر توسعه اقتصادی کشور، تبدیل گردیده است.

حاصل عملکرد سال های اخیر این رویداد، حضور بیش از 2000 شرکت داخلی و خارجی و مشارکت بیش از 60 هزار نفر از کارشناسان، متخصصان، فعالان ومسئولان اقتصادی کشور، برگزاری بیش از 200 نشست تخصصی و همایش بین المللی، برگزاری بیش از 1500 ملاقات تجاری و عقد بیش از 200 قرارداد و تفاهمنامه همکاری بین شرکت های داخلی و خارجی و تبدیل رویداد به یکی از بزرگترین رویدادهای اقتصادی کشور است. این رویداد بزرگ اقتصادی، با مشارکت سیاست گذاران، دست اندرکاران، صاحبنظران و فعالان اقتصادی، طی 4 روز در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش و مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار می شود.

آریا حمیدیان مدیرعامل شرکت بهاران تدبیر کیش و مدیر برگزاری رویداد در این باره به اقتصاد کارا گفت: بسیار خوشحال و خرسندم که شکل گیری و تداوم یک رویداد اثرگذار در حوزه بازارهای مالی به دهمین سال خود رسیده است؛ اتفاقی مبارک که آن روزها و در ابتدای دهه 90، کمتر کسی می پنداشت که بدون اتکاء مستقیم به نهادهای حاکمیتی و در نقطه ای به دور از پایتخت، بتوان با سماجت و جسارت، رویدادی نمایشگاهی و محتوا محور را با مشارکت دست اندرکاران این حوزه رقم زد و سهمی در بهبود اوضاع داشت. وی افزود: به هر روی در یک دهه گذشته، تمام وقت و سرمایه شخصی خود را در کنار تیمی چابک و تلاشگر بکارگرفتم تا به رویایی که در ذهن داشتم، جامه عمل بپوشانم. در آغاز راه، بسیاری از مدیران و مسئولان سعی می کردند با نشان دادن سختی های کار مرا متوجه این داستان کنند که پای در چه وادی می گذارم. توصیه هایشان مشفقانه بود و مرا بر آن داشت که نگاهی عقلانی به فرصتها و تهدیدها بیفکنیم. ولی خروجی کار، دست زدن به اقدام بودن. اقدامی عاجل و قاطع برای ایجاد بستری که در آن اکوسیستم مالی و پولی ایران بتوانند با طرح دیدگاهها و نظراتشان و همچنین آسیب شناسی اقدامات، طرحی نو دراندازند و برای اعتلا کشور و رفاه مردم کاری کنند.

آریا حمیدیان در ادامه گفت: وقتی به انبوه کارهای بزرگ و کوچک و تلاش برای همگرایی حداکثری در این حوزه نظر در 10 سال گذشته نظر می کنم، از حجم انبوه مصائب و فشارهایی که تحمل کردیم دچار حیرت می شوم. ولی در عین حال احساس می کنم که نیروی پیشران در این حوزه، عشق و علاقه وافر اینجانب و همکران گرانقدرم به نشان دادن ظرفیت بالقوه ی موجود در بدنه مدیریتی و حکمرانی اقتصادی کشور بوده که با هم افزایی و همرسانی می تواند چند برابر شود و ما در ایران، رویدادهایی را به نمایش بگذاریم که در تراز رویدادهای نمایشگاهی در کشورهای توسعه یافته باشد. وی در ادامه گفت: هرچند با آرمانها و چشم اندازی که در سر داشته ایم فاصله داریم و برای تبدیل این رخداد به داووس خاورمیانه و منطقه منا باید اقدامات متعدد بسیاری را شکل دهیم، ولی قاطعاانه می توان گفت که حاصل کار پس از 10 سال تلاش شبانه روزی، آبرومندانه و به اذعان مشارکت کنندگان قابل دفاع است. مدیر برگزاری رویداد کیش اینوکس افزود: معتقدم برای روزهای بهتر درچشم انداز ایران و پاسخگویی به نیازهای پیش رو، همه مسئولیم و باید بهترین خروجی و عملکرد را داشته باشیم و بدانیم که در پس ساختن ها و همکاری ها، چه فرصتهای بزرگی ایجاد می شود.

در تخریب ها و غیرمنصفانه عمل کردن هم چه فرصتها که نابود می شود. در پایان مایلم که از همه آنها که در این راه طولانی و دشوار، یار و همراه بودند و هستند، تشکر کنم و برایشان سلامت و سعادت آرزو کنم .چرا که بر این اعتقادم که بدون همراهی ارزشمند یاران و بزرگان، کیش اینوکس به این جایگاه نمی رسید . همچنین از سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش و نیز فعالان اقتصادی کمال سپاسگزاری را دارم. امیدوارم که بتوانیم در کنار هم با تعامل و خرد و آینده نگری، فرداهای روشنی پیش رو داشته و کنار هم اقدامات بزرگتذری را در سطح داخلی و خارجی رقم بزنیم.