تظاهرات مردم بلژیک و هلند علیه سیاست‌های دولت

يکشنبه،۰۲ دي ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷

شماری از مردم بلژیک و هلند روز شنبه در اعتراض به سیاست های دولت تظاهرات کردند.

تظاهرات مردم بلژیک و هلند علیه سیاست‌های دولت

صدها نفر در بروکسل درحالی که جلیقه های زردی به تن داشتند در مرکز این شهر تظاهرات کردند.
براساس این گزارش، تظاهرات در شهر بروکسل تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شده است.
تظاهرکنندگان با در دست داشتن پارچه نوشته هایی که بر روی آن ها نوشته شده بود: «دولت سیاست های ناکارآمدی اتخاذ می کند و ما هزینه آن را می پردازیم» به سیاست های دولت اعتراض کردند.
در هلند نیز مردم در شهر مختلف این کشور از جمله آمستردام، لاهه و روتردام تظاهرات برگزار کردند.
شماری از مردم که جلیقه های زردی به نشان جنبش جلیقه زردهای فرانسه به تن داشتند در برابر محل ساختمان پارلمان این کشور در لاهه تظاهرات کردند.
بنابراین گزارش، تظاهرکنندگان به سیاست های «مارک روتیه» نخست وزیر هلند اعتراض داشتند.
اعتراض های ضددولتی در فرانسه 17نوامبر (26 آبان) نسبت به افزایش مالیات سوخت آغاز شد؛ جنبشی که به «جلیقه زردها» معروف شده و توانست دولت امانوئل مکرون را وادار به عقب نشینی کند؛ قرار بود دولت فرانسه در سال آینده میلادی مالیات سوخت را افزایش دهد. در پی اعتراض ها این طرح لغو شد که یک تغییر موضع بزرگ در دولت مکرون به شمار می رود. 
این تغییر موضع چهار میلیارد یورو هزینه برای دولت مکرون به دنبال خواهد داشت.
پلیس فرانسه روز شنبه گذشته برای مقابله با تظاهرکنندگان بیش از 90 هزار نفر از نیروهای خود را در شهرهای مختلف فرانسه مستقر کرد که 8 هزار نفر آنها در پاریس مستقر بودند؛ 9 مرکز مهم توریستی پاریس از جمله برج ایفل و موزه لوور تعطیل شد و در خیابان های اصلی نیز اغلب فروشگاه ها بسته شدند. 
از ابتدای تظاهرات جلیقه زردها در فرانسه، یک هزار و 648 نفر زخمی، یک هزار و 387 نفر بازداشت و یک هزار و 600 نفر دیگر نیز برای بازجویی احضار شده اند. تظاهرات سه هفته پیش جلیقه زردها 282 هزار نفر را به خیابان ها کشاند و در تظاهرات هفته گذشته 136 هزار نفر شرکت کردند.