پست 230 کیلو ولت گرمی اردبیل بهره برداری شد

پنج شنبه،۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
با حضور وزیر نیرو

پست برق 230 کیلو ولت نصیرلو شهرستان گرمی مغان در شمال استان اردبیل روز پنجشنبه با حضور وزیر نیرو و مسئولان محلی به بهره برداری رسید.

پست 230 کیلو ولت گرمی اردبیل بهره برداری شد

وزیر نیرو در آیین راه اندازی این طرح گفت: هفت طرح نیروگاهی، سد سازی، تصفیه خانه و آب و خاک در استان اردبیل در حال اجرا است، پست 230 کیلو ولت نصیرلو یکی از آنها بود که امروز بهره برداری شد.
رضا اردکانیان افزود: این طرح ها با 57 هزار میلیارد ریال اعتبار و هفت هزار و 600 میلیون یورو اعتبار ارزی در حال اجرا است.
او اضافه کرد: در قالب برنامه سه ساله آبرسانی به روستاهای کشور را به سرانجام خواهیم رساند و آبرسانی شهرستان گرمی و روستاهای استان نیز در حال انجام است.
پست 230 کیلو ولت نصیرلو گرمی مغان با 440 میلیارد ریال اعتبار و 6 میلیون و 800 هزار یورو اعتبار ارزی اجرا و بهره برداری شد.
این طرح با هدف تقویت شبکه انتقال و فوق توزیع برق شمال استان اردبیل، کاهش خاموشی ها، افزایش تامین اطمینان و بار شبکه، تامین برق واحدهای صنعتی و کشاورزی و کاهش تلفات شبکه برق منطقه ساخته شده است.
بازدید هوایی از سد خداآفرین و رودخانه ارس، بهره برداری از پست ۲۳۰ کیلوولت نصیرلو گرمی، دیدن سد عمارت و احمد بیگلو، دیدار از تصفیه خانه فاضلاب نیر و سد گیوی از جمله برنامه های سفر دو روزه وزیر نیرو به استان اردبیل است.