گذر از ابرچالش ها نیازمند رشد اقتصادی هشت درصدی است

پنج شنبه،۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: برای گذر از ابرچالش های پیش روی کشور باید نرخ رشد اقتصادی دستکم به هشت درصد برسد و ادامه نیز داشته باشد.

گذر از ابرچالش ها نیازمند رشد اقتصادی هشت درصدی است

حسین سلاح ورزی روز پنجشنبه در همایش نظریه توسعه ایران در سرسرای همایش های اتاق بازرگانی خرم آباد افزود: نرخ رشد اقتصادی کشور در شرایط کنونی سه تا چهار درصد و به صورت ناپایدار است. 
وی هم افزایی و گفت و گو با منطقه و جهان را لازمه رشد اقتصادی پایدار دانست و اظهار داشت: در وضعیت فعلی با توجه یه متغیرهای محیطی و رفتار ذینفعان منطقه ای و بین المللی، برخی موضع گیری های داخلی و خارجی منجر به ایجاد مشکلاتی در روند رشد اقتصادی شده است. 
نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با تشریح نظریه کلاسیک و جهانی شدن توسعه گفت: بر اساس نظریه های مکتب کلاسیک، ساختار و ویژگی درونی هر کشوری توسعه یافتگی یا عدم تحقق آن را رقم می زند لذا تا زمانی که دگرگونی ایجاد نشود توسعه محقق نخواهد شد. 
وی افزود: طبق نظریه جهانی شدن، امکان توسعه در سایه هم افزایی و تعامل با کشورهای توسعه یافته و با ثبات فراهم می شود. 
سلاح ورزی تصریح کرد: با توجه به اهمیت فلسفه توسعه، دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی از ابتدای سال 97، برگزاری نشست ها و همایش های مرتبط را در دستور کار قرار داده است. 
سلاح ورزی افزود: با توجه به اهمیت گفت و گو و هم افزایی از یک سو و شرایط کنونی کشور و منطقه، برگزاری همایش های تخصصی با هدف معرفی چالش ها و راهکارها در زمینه توسعه، ضروری و مفید است.