ایران در قعر رتبه بندی برند سازی در جهان است

دوشنبه،۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱
معاون وزیر کار در پنجمین جشنواره برند محبوب مصرف کنندگان مطرح کرد:

معاون وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی در مراسم پنجمین جشنواره برند محبوب مصرف‌کنندگان  از شرایط و الزامات برند سازی در کشور سخن گفت.

ایران در قعر رتبه بندی برند سازی در جهان است

دکتر منصوری رتبه ایران در زمینه برندسازی را ۷۱  از 75 کشور در دنیا دانست و گفت: برای موفقیت در زمینه برند ملی و برند منطقه ای به عواملی چون نظام حکمرانی، بسترهای فرهنگی،  ارزش‌گذاری زیرساخت‌ها، سرمایه‌گذاری و خلاقیت در کنار مولفه کسب و کار نیاز است.

 وی وضعیت ایران در حوزه برندسازی را نامطلوب توصیف کرد و گفت: در زنجیره ارزش کسب و کارعمده بنگاه های ایرانی در حوزه تولید حضور دارند و از بخش های مهمی چون تامین، طراحی، بازاریابی و فروش و مصرف در زنجیره تولید غافل هستند.

وی برند "نایکی" را یکی از برندهای مهم ورزشی دانست که طراحی و تولید را برون‌سپاری کرده است و ارزش برند را به بهترین شکل در اختیار دارد.

وی افزود: ما در کشور فاقد نهادهای توسعه ای برای کمک به برند ها و بنگاه‌های مختلف که ارتقا یابند و به تدریج به استانداردهای جهانی برسند هستیم.

 این مقام دولتی گفت: فرش، زعفران، پسته و خاویار برند های جغرافیای ایران هستند که تبدیل به برند بیزینسی برای کسب موفقیت حداکثری در بازارهای جهانی نشده اند.

 وی افزود در تعبیر شاهنامه، پهلوان و در تعبیر کنونی شهید کسی است که به استقبال رویدادها می‌رود و قضا و قدر را تعیین می‌کند و زمانش را می‌شکند.

 کارآفرینان ما قواعد موجود را بر هم زده و اینگونه محدودیت‌ها را پشت سر می‌گذارند.

در جنگ اقتصادی پیش رو، به آن‌ها که در جبهه اقتصادی فعالیت می‌کنند توجه کنیم و الگوهای تازه ای برای حضور برندهای ایرانی در بازارهای جهانی فراهم کنیم.