صنعتگران 72 میلیون یورو تسهیلات ارزی دریافت کردند

سه شنبه،۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱

بانک صنعت معدن اعلام کرد:صنعتگران از آغاز امسال تا پایان تیرماه معادل مبلغ 72 میلیون یورو تسهیلات ارزی و 22 هزار میلیارد ریال تسهیلات ریالی از این بانک دریافت کردند.

صنعتگران 72 میلیون یورو تسهیلات ارزی دریافت کردند

به گزارش روز سه شنبه تارنمای بانک مزبور، تسهیلات یاد شده در مجموع در قالب 982 طرح توسط ستاد و شعب این بانک در نقاط مختلف کشور پرداخت شد.
اعطای تسهیلات در طرح ذوب آهن با رقم افزون بر 16 میلیون یورو، همچنین راه و ساختمان با 11 میلیون یورو و حفاری با پنج میلیون یورو به ترتیب بیشترین منابع را به خود اختصاص دادند.
پیشتر بانک یاد شده اعلام کرده بود: طی دوره سه ماهه نخست مبلغ 944 میلیون یورو اعتبار اسنادی ارزی را برای تامین مالی طرح های صنعتی کشور گشایش کرد.
اعتبار اسنادی یک وسیله پرداخت در مبادلات بین المللی و یکی از خدماتی است که به موجب آن بانک گشایش کننده بنا به درخواست مشتری (متقاضی اعتبار یا خریدار) و یا از طرف خود موظف می شود به منظور خرید یا سفارش کالا یا خدمات در مقابل اسناد مقرر و مطابق با شرائط اعتبار، پرداختی را به شخص ثالث (ذینفع/فروشنده) یا به حواله کرد او انجام دهد یا به بانک دیگر اجازه پرداخت یا معامله دهد.
پیش از این تیرماه امسال علی اشرف افخمی مدیرعامل بانک صنعت و معدن ضمن تأکید بر اینکه نگاه نسبت به بانک‌ها باید اصلاح شود، گفته بود: کار بانکها فقط پرداخت وام نیست ،بلکه تولید امنیت است.
بانک یاد شده اکنون 143 طرح متوسط و بزرگ با ظرفیت اشتغال 38 هزار نفر را تحت پوشش مالی دارد و همچنین 14 پروژه فولادی با 3.2 میلیارد دلار توسط بانک صنعت و معدن تأمین مالی شده و تا 2سال آینده هشت میلیون تن به ظرفیت فولادی کشور اضافه می‌شود.
علاوه براین راه‌آهن سریع‌السیر تهران-اصفهان با 1.8 میلیارد دلار توسط این بانک عملیاتی شد و تامین مالی راه‌آهن تهران- مشهد نیز در دستور کار قرار دارد.
به گفته افخمی، توافق برجام سبب شد تا راه باز شود و هواپیمای جدید برای کشور فراهم شد که پول سه فروند ایرباس تأمین و هشت فروند هواپیمای ATR نیزتوسط این بانک تأمین مالی شد.