ایلان ماسک استارشیپ را تا شش ماه آینده در مدار قرار می‌دهد

يکشنبه،۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷

مدیرعامل شرکت فضایی اسپیس ایکس اعلام کرد که قصد دارد فضاپیمای استارشیپ خود را در شش ماه آینده در مدار قرار دهد.

ایلان ماسک استارشیپ را تا شش ماه آینده در مدار قرار می‌دهد

به گزارش پایگاه اینترنتی theverge، ایلان ماسک این خبر را روز ۲۸ سپتامبر (ششم مهر) در جریان رویدادی اعلام کرد که در آن اندکی از برنامه‌های اسپیس ایکس و تاریخچه این شرکت سخن گفت.
ایلان ماسک در جریان این رویداد که در تاسیسات آزمایش اسپیس ایکس در نزدیکی «بوکا چیکا» در تگزاس برگزار شده بود همچنین اعلام کرد که انتظار دارد نمونه اولیه استارشیپ طی چند ماه آینده به ارتفاع ۶۵ هزار پایی برسد. ماسک افزود: پرواز بعدی استارشیپ پس از دستیابی به این نقطه عطف، قرار گرفتن در مدار خواهد بود.

در این رویداد همچنین نمایشی از این استارشیپ پخش شد که نشان می‌داد طول این فضاپیما ۵۰ متر و عرض آن ۹ متر خواهد بود و در نهایت می‌تواند باری به وزن ۱۵۰ تن را حمل کند. همچنین در این نمایش نشان داده شد که این استارشیپ با راکت بزرگی به نام «سوپر هوی» به فضا پرتاب خواهد شد. راکت سوپر هوی قطری به اندازه ۹ متر و طولی به اندازه ۶۸ متر خواهد داشت.

طبق گفته ماسک، موشک سوپر هوی می‌تواند حداکثر ۳۷ موتور «راپتور» (Raptor) را در خود جای دهد. اما وی در عین حال اضافه کرد که مطمئن نیست که به چنین پیشرفت زیادی دست یابند. ماسک خاطرنشان کرد که تعداد موتورها بسته به مأموریت متفاوت است و نشان داد که حداقل تعداد موتورهای تقویت‌کننده می‌تواند حدود ۲۴ عدد باشد.

در بیشتر موارد، ماسک موضوع جدیدی را اعلام نکرد. وی درباره تصمیمات طراحی استارشیپ که قبلاً اعلام شده بود، بحث کرد، از جمله این تصمیمات، تغییر مواد مورد استفاده در ساخت استارشیپ از فیبر کربن به فولاد بود که این تصمیم را اوایل سال جاری میلادی اعلام کرده بود. وی همچنین کلیپ‌هایی از دستاوردهای قبلی اسپیس ایکس را نشان داد که از جمله آنها اولین پرتاب فالکون هوی در سال ۲۰۱۸ و آزمایش موفق نمونه اولیه استارهوپر این شرکت در ماه اوت  بود.

ماسک همچنین در رویداد شب گذشته چند بار تکرار کرد که هدف نهایی او این است که به انسان اجازه دهد سرانجام در جهان دیگر زندگی کند. اما در حالی که او شرکت خود را برای دستیابی به این هدف بلندپروازانه سوق می‌دهد، به نظر می رسد که یکی از بزرگ‌ترین مشتریان اسپیس ایکس که ایلان ماسک بر آن تمرکز دارد، پروژه های پرواز فضایی انسان به سیاره های نزدیک زمین است.

اسپیس ایکس در حال ساخت یک سفینه فضایی متفاوت به نام «کرو دراگون» (Crew Dragon ) برای برنامه خدمه تجاری ناسا است. اجرای این پروژه به طور مکرر به تأخیر افتاده است اما اکنون جدول زمانی این پروژه بار دیگر در جریان است و ناسا نیز در حال پیش بردن طرح بلندپروازانه‌ای برای فرود آوردن دوباره انسان‌ها بر ماه تا سال ۲۰۲۴ است.