ترور در آبسرد

جمعه،۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵

یکی از متخصصان برنامه هسته ای ایران در آبسرد دماوند به وسیله انفجار و شلیک، مورد سوءقصد قرار گرفت.

ترور در آبسرد

بنا به گزارش های دریافتی، محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشور امروز عصر در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد ترور شد. شاهدان عینی یک انفجار و پس از آن صدای رگبار را تایید می‌کنند. گفته می‌شود یک خودرو هدف این ترور بوده است. گفته می شود سه یا چهار تن دیگر در این درگیری کشته شده اند که یکی از آنها از تروریست‌ها بوده اند.

لازم به ذکر است اوایل سال 1397، منابع اسرائیلی اعلام کرده بودند که سازمان جاسوسی این رژیم «موساد» تلاش کرده یک دانشمند هسته‌ای ایران را ترور کند اما عملیات او موفق نبوده است. برخی منابع مطلع گفته بودند،عوامل موساد پیشتر تلاش کرده‌اند «محسن فخری‌زاده مهابادی» که مسئول راکتور اتمی تهران است را ترور کنند.

نام فخری‌زاده از طریق لیست سازمان ملل در اختیار موساد قرار گرفته بود. وی در این لیست تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» معرفی شده بود. محسن فخری‌زاده تنها دانشمند هسته ای ایرانی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل نام او را مستقیما در رقابتهای انتخاباتی ۲ سال پیش خود به زبان آورده و مدعی شده بود روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار می‌کرده است.

با روی کار آمدن بایدن در آمریکا و احتمال بازگشت آن کشور به برجام، چنین اقداماتی از سوی کشورهای خاص گامی در برهم زدن شرایط تلقی می شود.