مجمع عمومی شرکت عمران، آب و خدمات برگزار شد

يکشنبه،۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
با طراحی راهبردهای تازه برای سال 1400

مجمع عمومی شرکت عمران، آب و خدمات وابسته به سازمان منطقه آزاد کیش، پنجشنبه گذشته در تهران برگزار شد.

مجمع عمومی شرکت عمران، آب و خدمات برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این جلسه با حضور مدیرعامل و هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت عمران، آب و خدمات کیش و حسابرسان مستقل برگزار شد و عملکرد سال مالی 1399 پس از قرائت گزارش حسابرسان مستقل، مورد تصویب قرار گرفت.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست با تشکر از مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت عمران، آب و خدمات سازمان منطقه آزاد کیش در سال گذشته، گفت: خدمات شرکت عمران، آب و خدمات به عنوان مجموعه ای که امور شهرداری جزیره کیش را عهده دار است، به بسط و گسترش نیاز دارد.

جعفر آهنگران با ذکر این فراز که گاهی برای هرچه زیباتر شدن کیش، باید برای رفع نازیبایی ها همت گماشت و آنها را حذف کرد،  گفت: ارائه خدمات شهری در همه مناطق کیش باید از سطح مطلوبی برخوردار باشد. این در حالی است که برخی مناطق جزیره از امکانات لازم برخوردار نیستند و از دامنه اقدامات شرکت بی بهره اند. به عنوان نمونه وضعیت ارائه خدمات در شهرک صنعتی جزیره باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین لازم است در ادامه اقدامات انجام گرفته، ارائه خدمات در مناطق مسکونی بومیان از سطح کیفی بالاتری برخوردار شود.

وی با مهم خواندن موضوع محیط زیست در نظریه های جدید مدیریت شهری در دنیا گفت: حفظ طبیعت، محیط زیست و حیات وحش جزیره کیش، از مهمترین اولویت های سازمان منطقه آزاد کیش است و همه بخش های سازمان باید برنامه های خود را در انطباق با حفظ و ارتقائ جایگاه محیط زیست بازطراحی کنند.

جعفر آهنگران در این رابطه از مدیرعامل و هیات مدیره شرکت عمران، آب و خدمات خواست که بخش محیط زیست را در برنامه های خود تقویت کنند.

ناصر آخوندی، عضو هیات مدیره و معاون توسعه و مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش، نیز در این جلسه گفت: تاکید همواره هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش بر این است که همه شرکتها در کلیه فعالیتهای خود بر اساس آئین نامه های معاملاتی، الزامات ضوابط اجرایی بودجه را رعایت کنند.

ریاست مجمع شرکت عمران، آب و خدمات در ادامه صحبتهای خود با مهم دانستن شفافیت در بنگاه داری اظهار داشت: وجود مستندات لازم برای نشان دادن روند درست اجرای برنامه ها، لازم و ضروری است تا درآینده و در صورت درخواست دستگاههای مسئول، بتوان به استنادات قابل دفاع مراجعه کرد.

ناصر آخوندی با اشاره به اهتمام سازمان در حفظ محیط زیست جزیره زیبای کیش که در سخنان مدیرعامل سازمان نیز تصریح شد، گفت: شرکت عمران، آب و خدمات در طول سال صدها طرح کوچک و بزرگ را در سطح جزیره به اجراء در می آورد و از این حیث نقش مهمی در حفظ و ارتقاء زیست بوم کیش دارد. بنابراین لازم است همه طرح ها از پیوست زیست محیطی برخوردار باشند و این موضوع باید مورد به مورد به سازمان منطقه آزاد کیش گزارش شود.

معاون توسعه و مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش در ترسیم خط مشی و راهبردهای کلان شرکت عمران، آب و خدمات در سال 1400 گفت: همزمان با سایر رسیدگی ها ، حسابرسی عملیاتی به طور استاندارد و دقیق باید اجرا گردد. ناصر اخوندی یکی از تصمیمات مصوبه در تکمیل عملکرد شرکت عمران، آب و خدمات را، تولی گری ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت به اماکن ورزشی، کلوپ های دریایی و سایر مجموعه های مرتبط دانست که باید در سال کنونی برای آن برنامه ریزی و اقدام نموده و نتیجه را به سازمان گزارش کنند.

ناصر آخوندی افزود: توجه بیشتر به مخاطبان، مراجعان و مشتریان، شفاف سازی فعالیتها، اطلاع رسانی استاندارد و تاثیرگذار، توسعه خدمات مبتنی بر فن آوری ارتباطات و اطلاعات . تعامل حداکثری با سازمان، باید در سال جدید بیش از گذشته مبنای عمل قرار گرفته و ساختار نیز چابک سازی شود. اگر قرار است برخی طرح های شرکت برون سپاری گردد، در آن صورت نیروهای مرتبط در شرکت نیز که پیشتر مجری آن کار بودند، باید برون سپاری شوند. در واقع نباید با همان ساختار و شاکله پیشین، به کار ادامه داد.

مصطفی خانزادی دیگر عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش گفت: تهیه شیوه نامه های متعدد و متنوع برای هر رسته از فعالیت شرکت عمران، آب و خدمات از نیازهای جدی این شرکت است که برای دستیابی به آن با بهره مندی از نظر کارشناسان باید اقدامات مقتضی صورت پذیرد.

وی توجه به مولفه های مهمی چون بهینه یابی هزینه، استفاده از نظر مشاوران و لحاظ نمودن پیوستهای زیست محیطی در شرکت عمران، آب و خدمات را بسیار مبرم و اساسی دانست و گفت: با این اقدامات می توان رفتارها را با مصوبات بودجه ای کاملا هماهنگ و تراز نمود و انحراف بودجه را کاهش داد.

به گفته وی، اجرای برخی طرح ها بدون انجام مطالعات و ایجاد پیوستهای زیست محیطی به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست. بنابراین نمی توان طرحی را اجرا کرد و در بیان دلیل فقدان پیوست زیست محیطی به این گفته بسنده کرد که طرح ها مصوب معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش است. چرا که معاونت عمرانی طرح را به صورت مهندسی، تامین تجهیزات و اجرا(EPC) به شرکت عمران واسپاری می کند و ضرورت انجام مطالعات زیست محیطی با نظر مشاور در بخش مهندسی(E) الزامی است.

وی همچنین توجه به موضوع زباله ها اعم از خانگی و عمرانی و صنعتی را از اقدامات مهمی دانست که شرکت عمران، آب و خدمات باید نسبت به آن با ایده جدید و فعالانه وارد میدان شود.

در پایان با بررسی سود 134 میلیارد تومانی شرکت در سال گذشته، مقرر گردید 100 میلیارد تومان به سهامدار تعلق گرفته و بقیه جهت انجام امور در اختیار شرکت بماند.

شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، جزء واحدهای تجاری فرعی سازمان منطقه آزاد کیش بوده و محل فعالیت اصلی آن در جزیره کیش است. مطالعه و اجرای طرح های عمرانی، توسعه راهبری و نگهداری امور شهری، ارائه خدمات ایمنی و آتش نشانی، نظافت شهر و معابر عمومی، نظارت فنی بر ساخت و ساز شهری، صدور مجوز و پایان کار ساختمان، تامین و تولید آب شیرین و آب مصرفی فضای سبز، مدیریت، انتقال و احداث شبکه واگذاری انشعابات و توزیع و فروش آب، راهبری سیستم تصفیه فاضلاب و نگهداری و بهره برداری از شبکه و انجام هر گونه عملیات مجاز از فعالیت های اصلی شرکت بر طبق اساسنامه است.