افق کوروش، کدام افق را می بیند؟

جمعه،۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸

اینجا یاسوج است. عکس حاضر، یکی از شعبات تازه فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش را نشان می دهد.

افق کوروش، کدام افق را می بیند؟

در این افتتاحیه، درخت های قدیمی شهر را زده اند تا افق دید مردم برای مشاهده فروشگاه، بیشتر شود. این اتفاق بین علاقمندان محیط زیست و فعالان اجتماعی استان گهگیلویه و بویر احمد، بازتابی منفی داشته و مورد انتقاد فراوان قرار گرفته است. به گفته آنان، این کار ضد تبلیغ است و موجب فاصله گرفتن مشتریان بوِیژه نسل جوان در مراجعه به این شعبه شده است.

برندهای ایرانی با پایبندی به محیط زیست و سرلوحه قرار دادن برند سبز، می توانند مشتریان بیشتری جلب کنند. چنین رویکردی بهتر از قطع چنارهای قدیمی شهر به بهای باز کردن افق دید مردم، مشتری ساز است. اگر مردم برندی را اتفاقا نام کوروش – بنیانگذار تمدن ایران – بر آن نشسته، بر دل و جان داشته باشند، از لابلای هزاران مانع نیز به آن می رسند و وفاداری خود را نشان می دهند.

به طور کلی برندهای سبز Green Brands آن دسته از برندها هستند که به دو اصل اساسی در اهداف توسعۀ خود پایبند هستند: حفظ محیط زیست و کسب‌و‌کار پایدار. و برندهايي كه ادعاي محافظت از محيط زيست داشته و مشتريان با خريد آنها، حساسيت و تعهد خود به محيط زيست را نشان مي دهند، برند سبز(Green brand) ناميده مي شوند. این برند ها در واقع به مصرف کنندگان این آگاهی را می رسانند که همواره نیاز به حفاظت از محیط زیست باید بیش از هرچیزی اولویتمند و با اهمیت شمرده شود.

شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش (سهامی عام) در سال ۱۳۸۸ تحت شماره ۳۵۹۳۲۸ در اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی ایران به ثبت رسید و فعالیت خود را آغاز کرد. این فروشگاه در اردیبهشت 1400 دارای 2624 فروشگاه در شهرهای مختلف ایران است که اساساً کالاهای مصرفی تهیه و به عموم مشتریان ارائه می‌کنند.