سیسمونی گیت

شنبه،۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰

پیگیری و دستیابی به اخباری حاشیه ای از زندگی شخصیتها و سلبریتی ها در دنیای امروز، راهی برای جذب مخاطب و اطلاع رسانی به آن دسته مردمی است که اخبار حاشیه را براخباررسمی ترجیح می دهند؛ از همین جاست که بحث پاپاراتزی ها مطرح شده و درسراسر جهان تبدیل به یک ژانر رسانه ای می شود.

سیسمونی گیت

هفته گذشته در ایران نیز یکی از این درزهای خبری درباره سفر خانواده یک چهره اصولگرا، به سرخط اصلی اخبار تبدیل شد و همه جا صحبت از آن بود. البته عده ای هم معتقدند این موضوع فراتر از یک نشت خبری کنجکاوانه و موضوعی هدایت شده و سیاسی از طرف برخی از دیگر اضلاع قدرت بوده است.

به هر حال، ماجرا از انتشارعکسهایی از مسافرت سه عضو خانواده شامل همسر، دختر و داماد محمدباقر قالیباف به ترکیه شروع شد که به سرعت برق و باد همه شبکه های اجتماعی را در نوردید و روندی رو به تصاعد به خود گرفت. در این باره بسیاری از جنبه ها و روزنه های مختلف از جمله از زاویه طنز و تعریض یا نقد و تحلیل به موضوع پرداخته بودند.

سئوالها دو جهت گیری داشت. نخست بخش منتقد که اکثریت محتوا در این بخش قرار می گیرند، نوشته اند، وقتی مسئولی دم از ساده زیستی می زند، پس این پیام متعارض سفر خانواده به ترکیه برای خرید سیسمونی نوزاد چیست؟ آیا موضوع دیگری آن هم در ماه صیام و روزه داری بوده است؟ چرا خانواده رئیس مجلس که از چهره های مطرح کشور و منتقد اشرافی گری مردان دولت قبلی بوده و بارها در مناظره ها به این موضوع به عنوان آفت انقلاب و نظام حمله کرده است، اینگونه عمل کردند؟ پس موضوع توجه به تولید و ساخت داخل چه می شود؟ این اتفاق نشانگر تفاوت رفتار و گفتار آنها که انقلابی گری را اصل مهمی می دانند، نیست؟  چرا در این شرایط اقتصادی باید مسئولان چنین رفتار کنند؟

سئوالات و مواجهه گروه دوم در نکوهش ورود به عرصه و حریم خصوصی افراد و بازی نکردن با آبرو مسلیمن است و اینکه قطعا دراین باره رخ داده و قصد تخریب وجهه مردان نظام مطرح است.

به گزارش خبرنگار ما، انفجار سریع واکنش ها بود که موجب شد الیاس پسر بزرگ محمد باقرقالیباف با انتشار یک توئیت، از این اشتباه که توسط داماد و خواهرشان رخ داده، از مردم عذرخواهی کند. اوالبته اشاره ای به نام مادرش که در این سفر همراه آنها بوده نکرد. بحیرایی داماد آقای قالیباف که در سال 1395 با مریم قالیباف ازدواج کرده و در این سفر حضور داشته، صاحب شرکتی به نام ماهو کیان نیک است در زمینه طراحیف ساخت و نصب مراکز بازی و شهربازی با شهرداری تهران همکاری دارد.

عذرخواهی الیاس قالیباف اما باعث فروکش کردن بحث نشد. در ادامه انتشارعکس زهرا مشیرهمسر قالیباف و مریم قالیباف دراتوبوسی در استانبول، این پرسش را مطرح کرد که چه کسانی این موضوع را رصد کرده و این عکس را رسانه ای کرده اند؟

لازم به ذکر است، زهرا مشیر در دوران شهردار بودن همسرش، سمت مدیریت اداره امور بانوان شهرداری تهران و مشاور شهردار را داشت.

محمود رضوی، مشاور محمدباقر قالیباف رییس مجلس در رشته توییتی نوشت: دو روز است که اذهان عمومی جامعه درگیر سفر ۳نفر از اعضاء خانواده رئیس مجلس به ترکیه شده، سفری که الیاس قالیباف پسر بزرگ آقای قالیباف به نمایندگی از پدر آنرا خطای نابخشودنی اعلام و به صراحت گفت رئیس مجلس با این سفر مخالف بوده و سفر برای خرید سیسمونی نیز نبوده است. در این رشته توئیت ها همچنین آمده است: همین چند سوال و سوالات مطرح نشده دیگر و مدارک قبلی موجود که تا امروز اجازه طرح آن را ندارم، نشان می دهد که این پروژه هم مانند چند پروژه قبلی یک پروژه امنیتی بود و قاعدتا مثل همیشه پروژه بگیران عمله‌ مقاصد محافل امنیتی سیاسی شده اند که منافعشان به خطر افتاده است.

دراین باره جنجال ها همچنان ادامه دارد و رئیس مجلس هنوز واکنشی نسبت به آن نشان نداده است.

سیسمونی گیت