برگزاری کارگاههای آموزشی سلامت روان مربیان

شنبه،۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۸

دومین مرحله از دوره مربیان مهر پیشگامان پویایی، به همت داوطلبین *موسسه مردم نهاد تعالی* در روز جمعه 20 خردادماه با حضور 60 نفر از مربیان و معلمان مناطق کم برخوردار برگزار شد.

برگزاری کارگاههای آموزشی سلامت روان مربیان

این برنامه به منظور کمک به بهبود و ارتقای سلامت روان مربیان از طریق برگزاری کارگاه های مختلف انجام شد. در بخش صبحگاهی این دوره، کارگاه های آموزشی در سه گروه متفاوت با رویکردهای واقع گرایانه (تئوری انتخاب)، رویکرد مبتنی بر تعهد و پذیرش(اکت) و رویکرد مثبت گرایانه برگزار شد.

در بخش عصرگاهی، شرکت کنندگان در چهار گروه به همراه پایشگران ( حامیان خود) بازی های گروهی انجام دادند و در ادامه تجربه خود از کارگاه ها و نحوه مشارکت در بازی ها را با سایر شرکت کنندگان در میان گذاشتند. مراسم اختتامیه ایی با حضور تیم اجرایی و مربیان برگزار و گواهی شرکت در  دوره به ایشان اهدا شد.  در پایان مربیان بازخوردهایی از نحوه برگزاری، نحوه برخورد تیم اجرایی همچنین تاثیر دوره بر زندگی شخصی و بالا رفتن میزان شادی، ارزشمندی و مهر نسبت به لحظه ورود به این برنامه را مطرح کرده و با استقبال گرم تیم برگزارکننده، از فضای برگزاری خارج شدند تا این دوره از مربیان مهر به پایان رسد.

به گزارش خبرنگار ما، برگزارکنندگان این دوره امیدوارند، استقبال و اشتیاق مربیان برای این دوره، شروعی برای تداوم دوره های آینده مربیان مهر موسسه تعالی باشد.

لازم به ذکر است، نخستین دوره مربیان مهر، پیشگامان پویایی به همت جوانان داوطلب موسسه مردم نهاد تعالی روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت برگزار شد.

جوانان داوطلب موسسه مردم نهاد " فراسوی تعالی " با چشم انداز  " توانمندسازی اقشار مختلف جامعه در زمینه سلامت روان "  از سال 1386 به منظور ايجاد فرصت هاي آموزشي برابر براي اقشار مختلف جامعه، اقدام به برگزاری پروژه های مختلف آموزشی نموده اند.   این دوره با هدف کمک به بهبود و ارتقاء سلامت روان مربیان و معلمان مناطق کم برخوردار استان تهران جهت آگاهی و توانمندسازی فردی، خانوادگی، اجتماعی و به منظور تجربه مهر، شادی و ارزشمندی برگزار شد. طراحی این دوره مدت 5 ماه و با مشاوره اساتید و صاحب نظران از دانشگاه های تهران، شهید بهشتی و ستاد علوم شناختی به طول انجامید که ا‌ولین دوره کارگاه های آموزشی با رویکردهای واقعگرایانه (تئوری انتخاب)، اکت (رویکرد مبتنی بر تعهد و پذیرش) و رویکرد مثبت گرایانه با حضور ۸۰ مربی برگزار شد.