ایران بر سکوی دوم رقابتهای جهانی ماساژ

دوشنبه،۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸

ماساژورهای ایرانی که سال گذشته برای اولین بار در یک رقابت بین‌المللی در ترکیه شرکت داشتند، در مسابقات جهانی دانمارک نیز به مقام دوم جهان دست پیدا کردند.

ایران بر سکوی دوم رقابتهای جهانی ماساژ

در این رقابت‌ها که با حضور 23 کشور در دانمارک برگزار ‌شد، سه کشورتایلند، ایران و استرالیا به ترتیب به مقام های اول تا سوم دست یافتند؛ اتفاقی که به زعم ناظران با شگفتی پدیده ای به نام ایران رقم خورد.

" پانته‌آ ضیمران" از پیشکسوتان "اسپا" و گردشگری در توضیح این رویداد گفت: در سالهای گذشته، توانمندی های ماساژ و اسپا ایران در سطح جهان شناخته شده نبود. اما آذرماه سال گذشته، با برگزاری مسابقات ماساژ که به ابتکار و میزبانی گلدن راما اسپا به عنوان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه "مرکز رشد ایران" و با همکاری انجمن جهانی ماساژ ( (ima در کشور ترکیه برگزار شد، راه ورود فعالان ماساژ و معرفی این ظرفیت که دارای نتایج و دستاوردهای درمانی، سلامتی، اقتصادی است، به دنیا هموار گردید.

این فعال عرصه‌ ماساژ و اسپا افزود: در این مسابقات که برای شرکت کنندگان ایرانی با رعایت موازین اسلامی و در دو بخش تفکیک شده‌ خانم‌ها و آقایان برگزار شد، گروه ایران توانست با رعایت تمام شئونات اخلاقی وعرفی کشور به مقام نایب قهرمانی جهان برسد.

وی در ادامه گقت: دومین دوره‌ مسابقات بین‌المللی ماساژ توسط گلدن راما اسپا و انجمن جهانی ماساژ با رعایت تمامی ضوابط  و حضورعلاقمندان حرفه ماساژ، شهریورماه جاری در ترکیه برگزار خواهد شد و برگزیدگان، به مسابقات جهانی 2023 دانمارک راه خواهند یافت.

سال گذشته در مسابقات جهانی ماساژ گلدن راما اسپا که درشهر توریستی آنتالیا در ترکیه برگزار شد، سهیلا مختاری، آرزو علایی، سحر علی پرست، فاطمه محسن خواه، فاطمه اکبری، مسعود بنی عامریان، احمد عظیمی گروسی، حسن قورچیان، سعید کاشانی و علیرضا کاوان به مدال طلا دست یافتند و در نهایت، مسعود بنی عامریان، فرزاد عطارزاده، مجتبی پهلوان نژاد و سهیلا مختاری به مسابقات دانمارک راه پیدا کردند.

ماساژ بدن جهت رفع خستگی و درمان، قدمتی بیش از ۴۰۰۰ سال دارد و ریشه‌های آن در طب سنتی به‌خصوص در آسیای دور و میانه است. یافته‌های باستان‌شناسان و متون تاریخی نشان می‌دهد استفاده از ماساژ بخش مهمی از درمان در دوران قدیم بود. در حال حاضر منافع ماساژ در رفع خستگی عضلات، افزایش کارایی، کاهش درد عضلانی، ایجاد گردش خون بهتر در بدن، رفع اسپاسم‌های موضعی در ناحیه کمر و پشت، کمک به بهبود بیماری‌های مرتبط با ساختار استخوان‌بندی بدن، جلوگیری از خشک ‌شدن و محدودیت‌های حرکتی عضلات بدن و کاهش استرس و ایجاد نشاط و آرامش ثابت شده و توسط پزشکان توصیه می‌شود. بر خلاف تصورعمومی در جامعه ایران که ماساژ، یک کار آرامش ‌بخش لوکس تلقی می شود، در کشورهای توسعه یاقته به این موضوع از جنبه های مختلف که در سطور بالا مورد اشاره قرار گرفت، نگریسته می شود.