تغییردر فرابورس ایران

پنج شنبه،۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲

هیات مدیره جدید فرابورس ایران در نشست دیروز خود، رای به تغییرمدیرعامل فرابورس ایران داد که کمتر از یک سال پیش به این سمت منصوب شده بود.

تغییردر فرابورس ایران

بر این اساس، محمد علی میرزا کوچک خان شیرازی مدیرعامل گروه سرمایه گذاری امید وابسته به بانک سپه، جایگزین میثم فدایی شد.

اکنون رسول سعدی به نمایندگی از شرکت ارزش افرینان پاسارگاد به عنوان رئیس هیات مدیره، روح اله ابوجعفری به نمایندگی از بورس اوراق بهادار تهران به عنوان نائب رئیس هیات مدیره، محمد علی شیرازی به نمایندگی از گروه سرمایه گذاری امید، افشار سرکانیان به نمایندگی از گروه مالی ملت، احمد خلج به نمایندگی از کارگزاری صبا تامین، علی مهدوی پارسا به نمایندگی از سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و بابک باقری به نمایندگی از کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، عضو هیات مدیره فرابورس ایران هستند.

میثم فدایی که سومین مدیرعامل فرابورس ایران بود، در دوران تصدی این رکن بازار سرمایه، در زمینه هموارسازی مسیر ورود شرکتهای مستعد به ویژه شرکتهای دانش بنیان به بازار سرمایه تلاش زیادی را مصروف و موفقیتهای مشهودی داشت.

درباره فرابورس ایران

فرابورس ایران یکی از ارکان بازار سرمایه کشور ایران به‌شمار می‌رود که تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار به فعالیت مشغول است. فرابورس ایران به منظور توسعه بازارها و ابزارهای مالی و پوشش خلاءهای ناشی از نداشتن دسترسی بخش عمده‌ای از صاحبان صنایع به بازار سرمایه تشکیل شده‌است. به بیان دیگر، محرومیت طیف وسیعی از بنگاه‌های اقتصادی از تأمین مالی در بازار سرمایه و وابستگی شرکت‌های دولتی یا خصوصی به تأمین مالی از طریق سهامداران عمده یا اخذ تسهیلات از شبکه بانکی منشأ ایجاد این بازار اوراق بهادار جدید به حساب می‌آید.

با توجه به نیازمندی‌های کنونی بازار سرمایه، اهداف و استراتژی فعالیت فرابورس ایران به گونه‌ای طراحی شده تا بخش عمده‌ای از متقاضیان منابع مالی امکان بهره‌مندی از مزایای آن را داشته باشند و مهمترین ویژگی آن، سهولت رویه‌ها در مراحل پذیرش و انجام معاملات اوراق بهادار است.

فرابورس ایران با هدف ایجاد بازاری کارآمد، منصفانه و شفاف، تمهیدات و بستر سازی لازم را در زمینه انتشار سریع و عادلانه اطلاعات با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار انجام داده تا صاحبان سرمایه با آگاهی و شناخت بیشتر در خصوص انواع اوراق بهادار، درجات ریسک و سایر شاخصه‌های مهم، به سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار پذیرفته شده در این بازار اقدام کنند. تلاش در راستای رشد و اعتلای بازار سرمایه، تنوع بخشی به محصولات بازار سرمایه، اعطای فرصت جدید به صاحبان صنایع نوپا و نیازمند به منابع مالی،افزایش مشارکت‌های مردمی و افزایش سهم دارایی‌های مالی در سبد سرمایه‌گذاری‌ها، رسالت فرابورس ایران محسوب می‌شود.