رفع تنگنای گلوگاهی در حوزه تجارت الکترونیک

جمعه،۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹

نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت جشنواره دکتر نوربخش با معرفی برگزیدگان پایان یافت.

رفع تگنای گلوگاهی در حوزه تجارت الکترونیک

به گزارش خبرنگار ما، شرکت سکوی کسب و کار الکترونیک برای محصول «تأمین مالی خرد مبتنی بر زنجیره تأمین "سککوک"، رتبه نخست را کسب کرد. رتبه دوم نیز به بانک پاسارگاد برای محصول حساب دیجیتال کودک و نوجوان پاسارگاد تعلق گرفت. سامانه سککوک در راستای ایجاد یک ساختار کشوری با ارتباطات بین‌المللی برای تحقق اکوسیستم فراگیر بین کسب و کارها، با در برگیری زیرساخت‌هایی همچون خرید و فروش اینترنتی، زیرساخت‌های مالی و اعتباری مدرن فعالیت می‌کند.

سککوک دارای سه بخش B2C ‪(Business to Costumer)‬ و B2B ‪(Business to Business)‬  و باشگاه مشتریان (Loyalty club) بوده که انواع معاملات از جمله معاملات نقدی، غیرنقدی، مشروط، مدت دار و ... با کمک تنوعی از ابزار‌های پرداخت از قبیل کارت بانکی، کارت اعتباری، برات الکترونیکی و تضمین شده و ... توسط واحد‌های کسب و کار عضو، در بخش‌های مرتبط قابل انجام است.

مدیرعامل سککوک در این مراسم گفت: پلتفرم سککوک یک سکو ( پلتفرم )، برای ایجاد تعاملات همتا یابی در حوزه تجارت الکترونیک با امکان زیرساخت پرداخت اعتباری روی ابزار برات الکترونیک است که تمرکز خود را بر توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط در کشور و ایجاد زیرساخت برای تامین مالی این کسب و کارها گذاشته است. با توجه به نقشی که کسب و کارهای کوچک و متوسط در ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی کشور دارند، این پلتفرم تلاش دارد که در سه سال آینده ۳ درصد از تامین سرمایه در گردش این بنگاه‌ها را پوشش دهد.