سرمایه‌گذاری جدید چینی‌ها در ایران

دوشنبه،۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰

تولید کمپرسورهای ویژه صنایع برودتی با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و شرکت ایترون چین در ایران به زودی آغاز می‌شود.

سرمایه‌گذاری جدید چینی‌ها در ایران

مهندس احمد ابراهیمی مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‎گذاری امید در سخنانی ضمن خوشامدگویی به هیات چینی و ابراز امیدواری برای به ثمر رسیدن و رضایت طرفین از اقدام تازه‎ای که صورت پذیرفته، گفت: کار بزرگی صورت گرفته و با برنامه ریزی می‌‎توان بازار داخل و بازارهای منطقه را نیز پوشش دهیم و برای دوکشور ارزآوری کنیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه مدیریت سرمایه‎گذاری امید، وی افزود: علاوه بر تولید کمپرسورهای کوچک، در فاز دوم باید تولید کمپرسورهای بزرگتر نیز در دستور کار قرار گیرد وتولید محصول بسته به نیاز بازار از تنوع کمی و کیفی برخوردار گردد.

در مراسمی با حضور مدیران ارشد این گروه و مدیران شرکت ایترون چین، سند همکاری مشترک شرکت کمپرسور سازی پادنا وابسته به شرکت آسیاناما و شرکت ایترون وابسته به گروه هوای چین به امضای طرفین ایرانی و چینی رسید.

مهندس مبلغ ناصری مدیرعامل شرکت آسیاناما در این مراسم گفت: شرکت ایترون به عنوان یکی از برندهای شناخته شده در صنعت کمپرسورسازی، سالانه 48 میلیون کمپرسور تولید و به فروش می‎رساند.در توافق صورت گرفته، شرکت‎های پادنا و ایترون، با تولید 300 هزار کمپرسور فعالیت مشترک را آغاز و طی چند فاز آن را به یک تا دو میلیون کمپرسور در سال می‎رسانند.

وی افزود: چینی ها با سرمایه‎گذاری و مالکیت 25 درصد از سهام کمپرسورسازی پادنا، ضمن انتقال نامحدود دانش فنی به ایران، ماشین‎آلات موجود در داخل را با کمترین هزینه  با فن آوری روز تطبیق داده‎اند و پیش‎بینی می‎شود 350 نفر در کارخانه شیراز به کار مشغول شوند.

مهندس مبلغ ناصری با اشاره به اینکه با ایجاد امکان تولید کمپرسور یخچال‎ها در داخل کشور، به موجب قانون، امکان واردات کمپرسور توسط شرکت‎های سازنده یخچال سلب شده و این مجموعه نیاز آنها را تامین می‎نماید.

وی با اشاره به عقد قرارداد با چند شرکت داخلی برای تامین نیازهای تولیدات داخلی، گفت: در توافق صورت‎گرفته،چینی‎ها خط اعتباری 10 میلیون یورویی 150 روزه برای ما درنظر گرفته‎اند. ما نیز با تحویل تولیداتمان به شرکت‎های داخلی، 120 روزه با آنها تسویه می‎کنیم و بر این اساس سرمایه‎گذاری در این طرح سودده را به حداقل رسانده‎ایم.

وی از همکاری کامل مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‎گذاری امید و مجموعه امید در به ثمر رساندن این طرح سپاسگزاری کرد.