قرارداد 36 میلیون یورویی ساخت داخل در نمایشگاه نفت

دوشنبه،۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰

همزمان با بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران و با هدف تقویت ساخت داخل و فعالیتهای دانش بنیان، تفاهم نامه سه جانبه همکاری ساخت " کمپرسورهای سانتریفیوژ" و" اسکرو" بین پالایشگاه گاز بید بلند خلیج فارس، شرکت پترو نیرو صبا و شرکت هوایار به امضا رسید.

قرارداد 36 میلیون یورویی ساخت داخل در نمایشگاه نفت

در این مراسم که در غرفه شرکت پترو نیرو صبا به عنوان پیمانکار طراحی، خرید و ساخت بید بلند برگزار شد، محمود امین نژاد مدیرعامل شرکت پالایش گاز بید بلند خلیج فارس، عمران بائوج رئیس هیات مدیره شرکت پترو نیرو صبا و نیما سجده مدیرعامل شرکت هوایار حضور داشتند.

عمران بائوج رئیس هیات مدیره شرکت پترو نیرو صبا با اشاره احساس وظیفه مضاعف شرکت‌های ایرانی در تحقق شعار تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: مطابق با قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی و تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر بومی سازی، شرکت پالایش گاز بید بلند خلیج فارس ، خرید و تامین ۱۰ دستگاه کمپرسور سانتریفیوژ  و ۲ دستگاه اسکرو طرح جمع آوری گازهای مشعل را از طریق شرکت پترو نیرو صبا به عنوان پیمانکار « EPC» با مشارکت شرکت هوایار به ارزش ۳۶ میلیون یورو واگذار نمود که صرفه جویی ارزی قابل توجهی را به همراه دارد.

به گفته عمران بائوج، مدت زمان اجرای طرح و تحویل سفارشات در کمتر از 2 سال به پایان خواهد رسید و در این مدت، کمپرسورهای ساخته شده مرحله به مرحله از سازنده داخلی تحویل گرفته خواهد شد.

به گفته رئیس هیات مدیره شرکت پترو نیرو صبا، این شرکت در رویداد نمایشگاهی امسال که پس از وقفه کرونا با استقبال بیشتری برگزار شده، با حضور فعال و در شکل و شمایلی مدرن، آخرین وضعیت طرح ها و پروژه های در حال انجام را در قالب واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی(VR) به نمایش گذاشت که با استقبال بسیار خوبی روبرو شد. به گفته وی، پترو نیرو صبا با بهره گیری از فناوری های نو و دانش روز، طرح ها و پروژه های در دست اقدام را در کیفی ترین سطح و در بازه زمانی مصوب به انجام می رساند.

گروه پترو نیرو صبا به عنوان یکی از شرکت های پیمانکاری فعال در کشور و در زمینه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با نگاهی پروژه محور در حل شمار زیادی ازمشکلات و موانع موجود در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، نقش آفرینی نموده است. این شرکت،مدیریتی پویا را در اجرای پروژه ها به نمایش گذاشته که باعث به اتمام رسیدن پروژه ها با کمترین قیمت، کمترین زمان، بهترین کیفیت و با استفاده از استاندارد های شناخته شده در جهان در زمینه مدیریت پروژه شده است. این امر باعث شده است به عنوان یک شرکت پترو نیرو صبا تا به حال به عنوان شرکتی پیشرو در زمینه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی شناخته شود و باعث ایجاد فرصت شغلی برای بیش از 5000 نفر نیرو انسانی متخصص و مجرب بومی و غیر بومی را در کارنامه ی خود ثبت کند.

گروه پترو نیرو صبا در سال های اخیرتلاش کرده است تا به عنوان یک شرکت پیمانکاری دانش بنیان، در ورود به روش ها و رویکرد های علمی به کشور پیشرو و فعال باشد و بتواند با استفاده از جدید ترین تکنولوژی های داخلی و بومی دانش فنی در زمینه طراحی، خرید، ساخت و راه اندازی (EPCC) پروژه های استراتژیک و عظیم ملی را به اتمام برساند. این گروه، توانسته است با فعالیت در زمینه پروژه های صنعتی بین المللی، اقتدار و دانش فنی و مهندسی کشور را دیگر کشورها به نمایش بگذارد.

بیست‌وششمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با شعار «نفت دانش‌بنیان، تولید ایرانی و صادرات جهانی» در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از 23 لغایت 26 اردیبهشت برگزار شد. این رویداد، میزبان ۱۲۰۰ شرکت داخلی و ۴۴ شرکت خارجی یا نمایندگی شرکت‌های خارجی بود.